استرداد

متد GetStatus

این متد برای استعلام وضعیت استردادهایی مانند “استرداد به دلیل بدی آب و هوا” یا NoShow که نیاز به تایید کارشناس پرواز دارند، استفاده می شود.

بعد از فرخوانی متد Refund، شما با استفاده از این متد در فواصل زمانی مشخص (مثلا هر یک ساعت یکبار) می می توانید وضعیت درخواست خود را بررسی نمایید.

API Endpoint
https://{SupplierWebsiteUrl}/api/Partners/Flight/Refund/V3/GetStatus post
Request Parameters

نمونه کلاس Request به زبان سی شارپ در پروژه Partners.Contracts (دانلود) در پوشه زیر موجود است:

\Flight\Refund\V3\GetStatus\RequestModel

Credential

Complex type

required

اطلاعات مربوط به نام کاربری و رمز عبور

Username

string

required

نام کاربری

Password

string

required

رمز عبور به صورت MD5 شده

TrackingCode

guid

required

کد رهگیری که از با فراخوانی متد Refund بدست آورده ایم و حالا می خواهیم بر اساس آن وضعیت درخواست خود را بررسی کنیم.

Sample Request
{
  "Credential": {
    "Username": "myusername",
    "Password": "fa1796ef32cde6195d4d161a84ac54d1"
  },
  "TrackingCode": "5D51AC94-0BC5-4E3F-903F-8966C3495167"
	
Response Data

نمونه کلاس Response به زبان سی شارپ در پروژه Partners.Contracts (دانلود) در پوشه زیر موجود است:

\Flight\Refund\V3\GetStatus\ResponseModel

Status

string

وضعیت درخواست که یکی از سه حالت زیر را دارد:

Pending یعنی وضعیت درخواست هنوز مشخص نیست و شما باید مجددا بعدا وضعیت آن را بررسی نمایید.
Confirmed یعنی درخواست تاییده شده است و حالا شما می توانید موفقیت عملیات استرداد را به اطلاع مسافرتان برسانید
Rejected یعنی درخواست رد شد. در فیلد SupplierRemarks احتمالا کارشناس پرواز دلایل خود مبنی بر قبول نکردن درخواست را نوشته و ثبت کرده است.

SupplierRemarks

string

توضیحات و دلایلی که توسط کارشناس پرواز معمولا در هنگام تایید یا رد کردن یک درخواست نوشته می شوند.

نمونه Response درخواست تایید شده
{
  "Status": "Confirmed",
  "SupplierRemarks": ""
}	
نمونه Response درخواستی که تایید نشده
{
  "Status": "Rejected",
  "SupplierRemarks": "لطفا تصویر اصل بليت مهر شده را ارسال کنيد. "
}