استرداد
متد GetStatus
این متد برای استعلام وضعیت استردادهایی مانند “استرداد به دلیل بدی آب و هوا” یا NoShow که نیاز به تایید کارشناس پرواز دارند، استفاده می شود.
بعد از فرخوانی متد Refund، شما با استفاده از این متد در فواصل زمانی مشخص (مثلا هر یک ساعت یکبار) می می توانید وضعیت درخواست خود را بررسی نمایید.
API Endpoint
https://{SupplierWebsiteUrl}/api/Partners/Flight/Refund/V3/GetStatus post
Request Parameters
نمونه کلاس Request به زبان سی شارپ در پروژه Partners.Contracts (دانلود) در پوشه زیر موجود است:
\Flight\Refund\V3\GetStatus\RequestModel
Credential
Complex type
اطلاعات مربوط به نام کاربری و رمز عبور
Username
string
نام کاربری
Password
string
رمز عبور به صورت MD5 شده
TrackingCode
guid
کد رهگیری که از با فراخوانی متد Refund بدست آورده ایم و حالا می خواهیم بر اساس آن وضعیت درخواست خود را بررسی کنیم.
{
"Credential": {
"Username": "myusername",
"Password": "fa1796ef32cde6195d4d161a84ac54d1"
},
"TrackingCode": "5D51AC94-0BC5-4E3F-903F-8966C3495167"
Response Data
نمونه کلاس Response به زبان سی شارپ در پروژه Partners.Contracts (دانلود) در پوشه زیر موجود است:
\Flight\Refund\V3\GetStatus\ResponseModel
Status
string
وضعیت درخواست که یکی از سه حالت زیر را دارد:
| Pending | یعنی وضعیت درخواست هنوز مشخص نیست و شما باید مجددا بعدا وضعیت آن را بررسی نمایید. |
| Confirmed | یعنی درخواست تاییده شده است و حالا شما می توانید موفقیت عملیات استرداد را به اطلاع مسافرتان برسانید |
| Rejected | یعنی درخواست رد شد. در فیلد SupplierRemarks احتمالا کارشناس پرواز دلایل خود مبنی بر قبول نکردن درخواست را نوشته و ثبت کرده است. |
SupplierRemarks
string
توضیحات و دلایلی که توسط کارشناس پرواز معمولا در هنگام تایید یا رد کردن یک درخواست نوشته می شوند.
{
"Status": "Confirmed",
"SupplierRemarks": ""
}
{
"Status": "Rejected",
"SupplierRemarks": "لطفا تصویر اصل بليت مهر شده را ارسال کنيد. "
}